Cyfrowy Bloger

Wielu początkujących przedsiębiorców, którzy chcą wystartować ze sprzedażą w sieci – zastanawia się, na jakiej platformie założyć sklep internetowy. Wybór odpowiedniego oprogramowania e-commerce to podstawa twojej działalności biznesowej. W tym artykule przedstawię Wam najbardziej popularne i najlepsze platformy w Polsce.

Zacznijmy od tego, czym jest platforma ecommerce?

Platforma e-commerce to nic innego jak centrum dowodzenia dla twojego sklepu internetowego. W tym miejscu zarządzasz sprzedażą

, asortymentem, księgowością, wysyłkami jak i również personalizacją wyglądu sklepu. Skonfigurujesz tutaj wszystko, czego potrzebujesz, aby sklep funkcjonował poprawnie. Różne platformy mają inne funkcjonalności, ważne jest aby były spełnione takie funkcjonalności jak:

  • Inteligentne zarządzeniami zamówieniami
  • Integracje z firmami kurierskimi
  • Odpowiedni wybór szablonów, które zapewnią wysoki UX (user experience)
  • Bezpieczeństwo witryny
  • Wsparcie techniczne
  • Łatwe tworzenie treści na nowych lub istniejących podstronach
  • Optymalizacja pod SEO
  • Integracja z marketplace typu Allegro/Amazon

Rozważasz sklep internetowy w dropshippingu? Zapoznaj się z moim artkułem na ten temat

Na jakiej platformie założyć sklep internetowy?

 

Shoper

 

 

Idealne narzędzie dla początkujących sklepów internetowych, w szczególności, kiedy twój asortyment nie przekracza liczby 1000 produktów. Oprogramowanie jest intuicyjne i oferuje założenie sklepu bez ingerencji technicznych. Jako użytkownik sam dostosowujesz ustawienia sklepu pod potrzeby i profil twojej działalności.

To co jest ważne, to platforma posiada szereg różnego rodzaju integracji, pozwalającymi nam m.in szybkie wystawienie produktów na portalach aukcyjnych, dzięki czemu zamówienia można realizować w jednym miejscu. Połączymy się również ze wszelkiego rodzaju porównywarkami produktów, czy kilkoma kliknięciami połączymy sklep na Facebooku. Wszystkie te udogodnienia pozwolą Ci szybko wystartować z działalnością.

 

2. Idosell (IAI)

 

Platforma która zrzesza ponad 6000 sklepów internetowych z całego kraju. Jest to 4% udział w polskim rynku. W ramach oferty otrzymasz gotowe narzędzia dzięki którym wystartujesz ze sprzedażą internetową. Minusem jest oczywiście brak możliwości ingerencji w kod źródłowy – jednak duża liczba funkcji pozwoli dostosować sklep do twoich potrzeb.

To w czym chcą się wyróżnić na rynku jest oparte na kilku aspektach:

  • Obsługa klienta
  • Realizacja i wysyłka
  • Rozbudowana oferta obsługi zewnętrznych hurtowni internetowych
  • Szereg opcji ułatwiających prowadzenie marketingu.

 

3. PRESTASHOP

 

Presta to światowy gigant – który ma swoich zwolenników w Polsce i za granicą. Odpowiada za 22% wszystkich sklepów internetowych na rynku polskim. Platforma działa na licencji open-source, dzięki czemu sklep uruchomisz za darmo – musisz mieć tylko wcześniej wykupioną hosting i domenę  – tutaj zamówisz ze zniżką

Instalacja jest bardzo łatwa. Należy pobrać plik z oficjalnej strony i wgrać paczkę z plikami na serwer.

Platforma jest na bieżąco aktualizowana – oferuje mnóstwo możliwości pod kątem tworzenia własnych rozwiązań. Potrzebna jest tutaj jednak wiedza dotycząca odpowiedniej optymalizacji, gdyż postawienie samego sklepu to nie wszystko. Do dobrego funkcjonowania sprzedaży niezbędne są moduły – Presta ma sporo integracji i wtyczek – jednak często występują z nimi problemy – a takie trzeba potrafić rozwiązać. W mediach społecznościowych jest spora liczba aktywnych użytkowników którzy dzielą się swoimi doświadczeniami, więc uzyskanie pomocy jest na wyciągnięcie ręki. Support działa tutaj mniej aktywnie, więc trzeba liczyć na siebie lub pomoc innych użytkowników.

 

4. WooCommerce

Woocommerce to wtyczka za pomocą której wgrasz system ecommerce do strony opartej na CMS WordPress. Cały proces instalacji jest niezwykle prosty i działa tak samo jak w przypadku każdej innej wtyczki. Istotne jest, że rozwiązanie to jest całkowicie darmowe. Otrzymujesz cały system do obsługi sprzedaży. Płatne są niektóre szablony graficzne no i oczywiście moduły – które są potrzebne do prawidłowej funkcjonalności sklepu. Biblioteka WordPressa zawiera ponad 50 tysięcy wtyczek i integracji i duża część z nich jest darmowa – tak więc nie ma przymusu płacenia, aby twój sklep działał tak jak należy.

W mojej opinii ta platforma idealnie sprawdzi się do sprzedaży produktów cyfrowych, gdzie bogata oferta szablonów pozwoli Ci wybrać landing page pod jeden lub kilka produktów. Jeśli rozważasz tego typu sprzedaż – sprawdź mój artykuł o zarabianiu na produktach cyfrowych.

 

5. Magento (Adobe Commerce)

Adobe Commerce (Magento) to darmowa platforma oparta na Open Software License.  Największe sklepy internetowe na świecie korzystają z ich rozwiązań Jest dobrym narzędziem dla bardziej rozwiniętych sklepów – oferując szeroką możliwość edycji. Uważana jest za jedną z trudniejszych do opanowania platform – więc dobrze mieć do pomocy programistę, który poradzi sobie z modyfikacjami czy instalacją dodatkowych modułów. Z panelu możemy obsługiwać sklep który działa jednocześnie na kilka rynków.  Możliwa jest implementacja nieograniczonych opcji rozbudowy sklepu. Wyróżnia się zaawansowaną optymalizacją pod kątem wyszukiwarek. Jest to szczególnie ważne w kontekście pozycjonowania SEO.

Solidna platforma umożliwia stworzenie sklepu który zawiera do 500 000 produktów i obsługę 80 000 zamówień na godzinę.

Podstawowa wersja Adobe Commerce (Magento) jest darmowa, jednak wersja Enterprise – przeznaczona dla większych firm może kosztować do 20 000 USD rocznie. Jeśli twoja marka dopiero wkracza na rynek to lepiej będzie rozważyć korzystanie z platform opisanych w punktach powyżej. Wraz z rozwojem możesz dokonać migracji.

 

 

 

 

 

Categories

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.