Cyfrowy Bloger

Dochód pasywny to bardzo dobry sposób, aby generować dodatkowy przypływ gotówki dla twojego portfela. Nieważne, czy prowadzisz działalność po godzinach, czy po prostu chcesz mieć dodatkowe pieniądze każdego miesiąca. Internet daje dużo możliwości – czy dochód pasywny jest tu możliwy? Sprawdź mój artykuł, w którym przedstawię jak zarabiać pasywnie w Internecie.

Czym jest dochód pasywny?

Na dochód pasywny składają się regularne przypływy pieniężne z innych źródeł niż pracodawca. Generując ten rodzaj zarobku, nie angażujesz się stale w pracę. Zazwyczaj wykonujesz ją z góry, wkładasz wysiłek w dany projekt tuż na początku, a później “zgarniasz tego owoce”.

Przykładem generowania pasywnego zarabiania są inwestycje w akcje i wypłaty dywidend lub wynajem nieruchomości i comiesięczne generowanie przychodu z tego tytułu. Są to standardowe i znane metody. Warto jednak wiedzieć, że dynamiczny wzrost przedsiębiorczości cyfrowej, stworzył nowe metody pasywnego zarabiania. I właśnie takie przykłady opiszę poniżej

Jak zarabiać pasywnie w Internecie? – Sposoby

 

1. Załóż bloga

Ze względu na to, że blog daje kilka możliwości pasywnego zarabiania – postanowiłem umieścić tą opcje na pierwszym miejscu. Zakładając bloga można zarabiać bardzo dobre pieniądze, zanim to nastąpi – trzeba zainwestować swój czas w jego rozwój. Musisz wykupić hosting i domenę, zainstalować oprogramowanie CMS, wybrać szablon i ostatecznie publikować wpisy które zyskają popularność w oczach użytkowników. W tym wpisie umieściłem cały proces zakładania bloga i opisałem sposoby na monetyzacje w niszach, które dają zarobić.

Na blogu wyróżniamy trzy pasywne źródła dochodu:

  • Afiliacja: czyli prowizje które generujesz z tytułu pośrednictwa w sprzedaży produktów lub usług innych firm.
  • Reklamy banerowe – np. rejestracja w systemie Google Adsense i zarabianie za wyświetlenia i kliknięcia w banery od reklamodawców
  • Produkty cyfrowe – produkty elektroniczne, które są pobierane i wysyłane automatycznie.

Problemem wielu blogerów jest to, że zaczynają pisać o swoich pasjach i robią to przez lata bez większych efektów. Dochód jest odkładany na dalszy plan, a nawet jak się pojawi to tylko z tytułu jednorazowej współpracy na zasadzie wpisów gościnnych.

Bloga trzeba traktować jak biznes – od początku ukierunkować swoją strategię na monetyzacje. Dobrze więc jest znaleźć niszę z myślą o potencjalnych przychodach. W tym kierunku warto wykonać badanie słów kluczowych, dzięki którym zweryfikujesz czy są wyszukiwania na daną frazę – która jest związana z daną tematyką.

Przykład wykorzystania monetyzacji w blogu o tematyce inwestowania na giełdzie

Załóżmy, że rozpoczynasz przygodę z blogiem o tematyce inwestowania na giełdzie. Robisz przykładowy research słów kluczowych w programie senuto i publikujesz artykuły na tematy których szukają użytkownicy w wyszukiwarce.

 

Afiliacja: Zarabiasz na polecaniu platform inwestycyjnych, np takich jak E-toro. W momencie w którym użytkownik kliknie w twój link partnerski, zarejestruje się na stronie i wpłaci środki na rachunek inwestycyjny – Ty otrzymasz wynagrodzenie prowizyjne. Średnie wynagrodzenie na tego typu platformach to 25 euro za użytkownika.

Reklamy banerowe: Rejestrujesz swoją stronę w systemie Google Adsense i zarabiasz gdy użytkownicy wyświetlają i klikają banery które Google umieszcza na twojej stronie. Tematyka tych banerów będzie nawiązywać do niszy twojego bloga. Zarobisz od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych za 1000 wyświetleń i max do kilku zł za kliknięcie w baner.

Produkty cyfrowe: Jesteś ekspertem w dziedzinie inwestycji, ludzie widzą w tobie autorytet, ponieważ dzielisz się swoją wiedzą na blogu. W związku z tym tworzysz kurs lub ebooka w którym kondensujesz i systematyzujesz wiedze która jest na blogu – lub rozwijasz ją o dodatkowe aspekty. Publikujesz ebooka i oferujesz możliwość zakupu na twojej stronie.

Dlaczego uważam, że blog to doskonały sposób na pasywny zarobek? Ponieważ kiedy twoje wpisy będą wysoko uplasowane w pozycji wyszukiwarek – będziesz mieć stały przypływ użytkowników na stronę i będzie to równoznaczne z ciągłym zarabianiem. Nie będziesz musiał nad tym codziennie siedzieć, aby generować przychody.

 

Ostatecznie, jeśli chcesz zarabiać pasywnie za pomocą strony lub bloga – należy wykonać następujące 3 kroki:

  • Znajdź lukratywną niszę, która daje potencjał na zarabianie i uruchom stronę
  • Rozwijaj bloga, zdobądź linki do swojej witryny i pokazuj się w social mediach, aby uzyskać większy autorytet w oczach wyszukiwarki
  • Zarabiaj – dodaj linki afiliacyjne do swoich artykułów, tak aby generowany ruch zamienić w przychody

Twoja przygoda z zarabianiem na stronie zawsze rozpoczyna się od uzyskania nazwy domeny i hostingu. Na start bardzo dobrym rozwiązaniem będzie polska firma LH.PL – która ma dedykowane hostingi pod WordPressa już od 37 zł rocznie. Tutaj założysz konto z 20% rabatem

2. Stwórz kurs online

W ciągu ostatnich 3 lat można zaobserwować dynamiczny rozwój cyfryzacji edukacji. Pandemia i dystans społeczny, spowodował – że wielu ludzi zaczęło kształcić się w domu, chcąc przebranżowić się lub rozwinąć swoje obecne kompetencje. Tutaj jest szansa dla Ciebie, aby stworzyć kurs online i dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów

Jeśli posiadasz wiedzę, którą można się podzielić – to ludzie chętnie cię wysłuchają i zapłacą.

Do stworzenia własnego kursu nie jest potrzebna szkoła wyższa czy doktorat – wystarczy, że wyspecjalizujesz się w wąskiej dziedzinie i nabędziesz solidną wiedzę na dany temat. Kolejna kwestia to ubranie tego w ładny format. Może być to PDF, film video podzielony na sekcje lub prezentacja.

Poniżej stworzyłem infografikę w której przedstawiłem 5 kroków stworzenia kursu online, a poniżej nieco szerzej je rozpiszę.

 

 

Jak stworzyć kurs online

Proces tworzenia kursu online

Strategia kursu online ukierunkowana na dochód pasywny

#1 Czego chcesz uczyć?:

Jakie są twoje mocne strony?, zweryfikuj to w czym czujesz się najmocniej i wybierz niszę w której będziesz edukować. Poniżej kilka przykładów dochodowych branż:

  1. Coaching
  2. Rozwój osobisty
  3. Kursy z przedsiębiorczości
  4. Finanse i inwestowanie
  5. IT i programowanie
  6. Technologia blockchain – zarabianie na kryptowalutach
  7. Marketing (SEO , Płatne reklamy, social media)
  8. Projektowanie grafiki i video
  9. Zdrowie odżywianie, dieta
  10. Moda i uroda
  11. Sztuka i Rzemiosło
  12. Hobby/zainteresowania

Odpowiedz sobie na pytania – Co potrafisz robić, co lubisz i czego ludzie potrzebują.

#2 Zrób badanie rynku

Musisz zweryfikować, czy ludzie potrzebują rozwiązania problemu który ty zaoferujesz w swoim kursie. Ja w tym wypadku polecam skorzystać z narzędzi takich jak Google Trends – gdzie zweryfikujesz jak użytkownicy szukają danych fraz w wyszukiwarce.

Możesz również skorzystać z dodatkowych narzędzi:

https://keywordtool.io/
https://senuto.com
https://answerthepublic.com

Polecam również obserwacje Facebooka i Twittera – a w szczególności tematyczne grupy powiązane z tematem który Cię interesuję. Zwróć uwagę o jakich problemach piszą użytkownicy.

#3 Zbuduj grupę docelową

Określ do jakiej grupy będziesz kierował swoją ofertę. Weź pod uwagę takie czynniki jak:

– Wiek
– Lokalizacja
– Przedział wiekowy
– Zainteresowania
– Zachowania

Tego typu dane będziesz mógł wykorzystać do stworzenia idealnej grupy odbiorców, do której skierujesz swoje pierwsze reklamy ofertowe. Celem będzie sprowadzenie użytkowników na twoją stronę i finalnie zakup kursu. Reklamy możesz stworzyć na Facebooku czy Google.

#4 Zacznij pracę nad kursem

Na samym początku przygotuj cały plan kursu i spis treści – zapisz tematy i ich kolejność. Pozwoli Ci to usystematyzować i ustrukturyzować wiedze którą będziesz chciał przekazać.

Po zaplanowaniu konspektu zrób podział na 10-15 minutowe segmenty video

Tworząc kurs online dobrze jest skorzystać z platformy która da możliwości kompleksowego stworzenia kursu, okładki, strony www. Popularnym rozwiązaniem jest MYVOD.IO
gdzie dostaniesz gotowe zestawy narzędzi do zaprojektowania, stworzenia i opublikowania swojego kursu.

#5 Zacznij sprzedawać

Czas na najtrudniejszy etap w całym procesie – czyli sprzedaż. Jeśli nie masz żadnego zaplecza, czyli np bloga na którym masz już grono aktywnych czytelników – to trzeba znaleźć inne źródła pozyskiwania ruchu. Przy sprzedaży kursów możesz skorzystać z płatnych kampanii na Facebooku. Reklamy prowadzisz w oparciu o lejek sprzedażowy. Najpierw kierujesz użytkowników na stronę z ofertą, gdzie mogą pobrać darmowego PDF lub video z zalążkiem informacji, a  następnie do pozyskanego maila kierujesz ofertę promocyjną do zakupu ebooka.

Ruch kierowany na stronę również wykorzystujesz w tzw. kampaniach remarketingowych – czyli reklamach w których docierasz do użytkowników którzy odwiedzali wcześniej twoją stronę lub byli zaangażowani w dyskusję na twojej stronie na Facebooku. Jeśli stworzysz dobre kampanie oparte na lejku – będziesz mógł finalnie się cieszyć dochodem pasywnym i skalowaniem biznesu. Ruch z płatnych kampanii będzie konwertował w sprzedaż, a Ty będziesz mógł skupić się na udoskonalaniu swoich produktów.

Źródła pozyskiwania ruchu do twojej oferty z kursem online:

3. Marketing afiliacyjny

Ponownie napiszę o afiliacji, z tym że teraz poświęcę temu cały punkt. Jest to jedna z moich ulubionych metod, gdyż zarabiasz w oparciu o sprzedaż produktów które nie należą do Ciebie. Przez co nie interesuje Cię cały proces realizacji zamówienia. Musisz tylko nakierować odbiorcę do danego produktu lub usługi. Jedna napisana recenzja może wygenerować wielokrotną ilość prowizji.

Posiadanie bloga czy strony z dużą społecznością może być przydatne, ale nie jest koniecznie aby zarabiać w ten sposób. To co jest niezbędne to rejestracja na platformie afiliacyjnej w której wygenerujesz specjalne linki partnerskie. Zidentyfikują one sprzedaż która będzie pochodzić z twojego polecenia.

Istnieje bardzo duża liczba programów partnerskich w niemalże każdej dostępnej niszy. Najważniejsze jest znalezienie tych najlepszych, które płacą wysokie prowizje.

Szukając swojej niszy zbadaj które programy oferują wysokie stawki prowizji, dzięki temu szybciej zaczniesz zarabiać większe kwoty.

Strategii może być cała masa, ja Ci pokażę jedną, aby zobrazować jak to wygląda od strony praktycznej – ale wiedz, że praktycznie w każdej niszy w której czujesz się wygodnie – znajdziesz programy partnerskie z którymi możesz współpracować, generując zadowalające stawki.

Przykładowa strategia

Załóżmy, że jesteś specjalistą SEO – zajmujesz się pozycjonowaniem stron internetowych. Udzielasz się na forach i grupach na Facebooku. Publikujesz wpis w którym dzielisz się w jaki sposób udało Ci się poprawić pozycje twojej strony lub strony twojego klienta i pokazujesz swoją strategię działania, w której pomógł Ci program SEMRUSH.

Semrush to jedno z najbardziej popularnych narzędzi, dzięki którym można zwiększyć pozycję w wyszukiwarce. Przeanalizujesz konkurencje, zbadasz słowa kluczowe itd. Najtańszy pakiet kosztuje 119 USD. Załóżmy, że napisałeś poradnik który przypadł do gustu użytkownikom forum i bardzo im pomógł w pozycjonowaniu swoich stron.

Cennik oprogramowania Semrush

W poradniku uwzględniłeś linki afiliacyjne do programu. Teraz czas na małą kalkulacje:

  • Poradnik zobaczyło 200 osób
  • 120 osób przeczytało cały poradnik
  • 20 osób postanowiło zarejestrować swoje konto w Semrush
  • 5 osób wykupiło pakiet miesięcznej subskrypcji z najtańszym planem
  • 119 x 5 = 595 USD – tyle zarobił SEMRUSH dzięki poleceniu użytkowników z poradnika
  • 40% prowizji trafia do Ciebie – twój zarobek to 238 USD
  • Poradnik jest dostępny na forum lub na grupie w której jesteś zaangażowany – odbywa się pod nim dyskusja, użytkownicy korzystają i się rejestrują – Ty zarabiasz pasywnie

Semrush płaci swoim afiliantom hojną prowizję, która wynosi 40% od każdego zamówienia. Ponadto, zarabiasz tez na odnowieniach – czyli jeżeli użytkownik jest czynnym subskrybentem i płaci co miesiąc, ty zarabiasz pasywnie prowizję.

To był jeden z wielu przykładów, możesz promować praktycznie wszystko. Ze swojego doświadczenia polecam programach partnerskich z wysoką prowizją w następujących niszach:

  • Usługi internetowe
  • Giełdy
  • Produkty finansowe i bankowe
  • Ubezpieczenia
  • E-commerce
  • Podróże
  • Hotele

Mam nadzieję, że naświetliłem Ci temat i pokazałem możliwości. Teraz czas na kolejny przykład pasywnego zarabiania.

4. Nagrywaj podcast

W sieci dostępnych jest wiele aplikacji, dzięki którym będziesz mógł opublikować własny podcast. W nagraniach, możesz pokazać się z roli eksperta w danej dziedzinie lub przeprowadzać wywiady z firmami czy osobami – które będą pasować do tematyki twojej audycji.

Z biegiem czasu audycje mogą stać się źródłem dochodu pasywnego

Strategie monetyzacji podcastów

  • Sponsoring:

Jedną z głównych metod monetyzacji podcastów jest sponsoring. Stawki wahają się od 20 do 50 USD za 1000 odtworzeń – zależy to jeszcze jednak od tematyki audycji. Podczas nagrania promujesz sponsora. Może być to automatycznie dodane do twoich nagrań na początku lub na końcu odsłuchu, bądz w formie wzmianki podczas rozmowy. Jest to już kwestia dogadania się z reklamodawcą.

  • Treści premium

Jako dostawca treści w audycjach możesz wydzielić część nagrań które będą dostępne za opłatą. Twoi słuchacze mogą również zaoferować wsparcie twojego programu za pomocą Patronite.

  • Sprzedaż oparta na afiliacji

W swoich nagraniach polecasz produkty innych firm w zamian za otrzymanie prowizji ze sprzedaży.

Najlepiej będzie jeśli będziesz w stanie połączyć wszystkie metody monetyzacji i zaimplementujesz je w swojej strategii. Przykładowa opcja zarabiania na podcaście może wyglądać następująco:

  1. W odcinkach uwzględniasz trzy reklamy, jedna przed audycją, kolejna w trakcie i ostatnia na samym końcu.
  2. Część twoich słuchaczy wspiera Cię na patronite – przekazując Ci miesięcznie w formie darowizny na rozwój np kilka USD
  3. Niektórzy odbiorcy będą kupować produkty lub usługi które polecasz w audycji, dzięki czemu zarobisz prowizje.
  4. W audycji sprzedajesz ebooka lub kurs online który również kupuje część użytkowników.

Jak zacząć z podcastem?

Wybierając nazwę dla swojego podcastu dobrze będzie jeśli stworzysz w jego obrębie stronę internetową. Użytkownicy będą mogli wygodnie wejść na strone, zapoznać się z informacją na jaki temat jest audycja i przesłuchać nagranie. Z czasem pomoże Ci to zwiększyć ruch i potencjalne zarobki.

Stronę najszybciej będzie założyć na WordPressie z solidnym hostingiem dopasowanym pod tą platformę. Ponownie polecę najlepszy według mnie hosting polskiej firmy LH. Tutaj założysz konto z 20% rabatem

Hostingu dla podcastu

Możesz hostować podcast na własną rękę – jednak wtedy sam musisz zająć się całą konfiguracją. I całe procesy związane z automatyzacją będą mniejsze.

Lub możesz skorzystać z usług firm oferujących typowo dedykowany hosting podcastów – dodając różne metody optymalizacji i narzędzi ułatwiających pracę. Przykładem takiej platformy jest Buzzsprout

 

5. Giełda

Inwestowanie na giełdzie to kolejna opcja na pasywny zarobek w Internecie. Możliwości tutaj jest kilka i według mojej opinii, warto skorzystać z tej metody, kiedy już wypracujemy sobie dochód pasywny z bloga lub afiliacji. Tworząc cyfrowy biznes zwiększysz przepływ gotówki, a nadwyżki które będziesz zarabiać pasywnie zainwestujesz dalej, aby uzyskać jeszcze większe przychody.

Obligacje

Inwestycje w obligacje oparte są na pożyczaniu środków prywatnym firmom lub państwu. Za udzielenie pożyczki otrzymasz poszczególną stopę zwrotu. Obligacje są krótko lub długoterminowe. Najkrótszy okres zazwyczaj wynosi 3 miesiące, a najdłuższy nawet 10 lat. Wynagrodzenie otrzymujesz regularnie w formie odsetek.

Dywidendy

Tutaj inwestujesz w akcje poszczególnych spółek, najlepiej tych, które się rozwijają i ich wartość wzrasta z czasem. Dywidendy otrzymujesz raz na rok lub w innych odstępach czasowych. Dobrze jest skupić się na firmach które wypłacają dywidendy już od dłuższego czasu.

Kryptowaluty (staking)

Staking to forma “lokaty” na rynku krypto – z tym że znacznie lepiej oprocentowana od tego co oferują banki. Dlaczego lepiej oprocentowana? dlatego że nie ma tutaj żadnych pośredników które trzymają swoje ręce na naszych pieniądzach.  Jako posiadasz aktywów otrzymujesz stałe odsetki proporcjonalne do wielkości depozytu.

Zamrażając swoje środki otrzymujesz odsetki cyklicznie na swoje konto, zarobione środki można dalej reinwestować.

Staking oferuje wiele tokenów i aktywów cyfrowych. Można używać do tego również tzw. stablecoiny – czyli walut które są odpowiednikiem walut fiducjarnych (np. EUR czy USD)

Gdzie kupić kryptowaluty? Poniżej wygląd z panelu stakingu z giełdy BINANCE 

Krypto to temat wciąż świeży, zarobki są stosunkowo wysokie – jednak trzeba być świadomym wyższego ryzyka. W tym artykule przedstawiłem inne metody zarabiania na tych aktywach

 

Jak zarabiać pasywnie w Internecie: podsumowanie.

W tym wpisie przedstawiłem subiektywnie moje najlepsze metody na zarabianie pasywne w Internecie. Aby dojść do tego etapu – potrzeba najpierw poświęcić czas w rozwój danego projektu. Tak to jest już w biznesie, że albo inwestujemy pieniądze w start jakiegoś projektu, zatrudniamy ludzi, inwestujemy w sprzęt itd. – albo zaczynamy robić coś własnego, stopniowo to rozwijamy na własną rękę, a na końcu cieszymy się profitem z wykonanej pracy.

Niezależnie od tego czy jesteś doświadczonym inwestorem czy też młodą osobą która odkrywa świat inwestycji – możesz zacząć zarabiać w sieci i pracować nad budowaniem dochodu pasywnego. Twoja podróż zaczyna się od pierwszego kroku. Daj znać która metoda najbardziej przypadła Ci do gustu 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.