Cyfrowy Bloger

Jak zarabiać na Instagramie 2022

Instagram zaczynał jako platforma do dzielenia się zdjęciami. Na chwile obecną z aplikacji korzysta ponad 1,7 miliarda użytkowników na całym świecie, w tym setki tysiące przedsiębiorców którzy wykorzystują aplikacje do zarabiania pieniędzy. Jeśli zastanawiasz się jak zarabiać na Instagramie w 2022 roku to dobrze trafiłeś. W tym artykule wezmę pod lupę kilka strategii, dzięki którym zaczniesz generować dodatkowe źródło dochodu w tym serwisie.

 

1. Zostań Influencerem i zarabiaj na postach sponsorowanych.

Możesz wykorzystać swój profil na Instagramie, aby promować różnego rodzaju produkty lub usługi innych marek.

Influencer to osoba która zbudowała reputację i lojalność fanów w obrębie swojego konta – poprzez regularne udostępnianie treści na swoich kanałach społecznościowych. Osoby które mają dużą ilość zaangażowanych odbiorców, są w stanie przekonać ich, aby kupili określone produkty. Tutaj ważna jest obserwacja i wyciąganie wniosków z tego jak reagują twoi fani. Trzeba ich poznać – kim są Ci ludzie, jakimi wartościami się kierują, czego potrzebują, jakie mają zainteresowania. Jeśli masz konto biznesowe na Instagramie to masz dostęp do różnego rodzaju rozbudowanych statystyk, które pomogą Ci dokładnie zbadać i sprecyzować kim jest twoja społeczność.

Jeśli sam stworzyłeś dużą obecność użytkowników wokół twojego konta, istnieje duże prawdopodobieństwo, że skontaktują się z Tobą duże podmioty w celu reklamy. Stawki na jakie możesz liczyć zależą oczywiście od wielu czynników. Liczy się przede wszystkim branża w której operujesz, liczba obserwujących użytkowników czy statystki odtworzeń relacji.

Najbardziej popularne nisze na Instagramie

  1. Podróże

Jedna z najbardziej popularnych nisz. Jako Influencer podróżujesz, odwiedzasz miejsca i robisz piękne zdjęcia. Mając szerokie grono obserwatorów możesz promować hotele lub restauracje. Dobrym uzupełnieniem profilu na Instagramie jest również prowadzenie bloga  i kanału na Youtube. Zwiększasz wtedy swoje zaplecze, zwiększając szansę na dodatkowy przypływ obserwujących Cię użytkowników.

Jak zarabiać na Instagramie 2022 - profil podróżniczy

 

    2. Beauty

65% nastolatków kupuje produkty z branży beauty za pośrednictwem mediów społecznościowych i influencerów. Co również istotne, ok 90% marek pojawia się na Instagramie. Obecni użytkownicy szukają tutoriali kosmetycznych lub wskazówek dotyczących makijażu i recenzji różnego rodzaju produktów. Ta nisza oferuje wpływowym osobom wiele rozwiązań w zakresie rozpowszechniania informacji o produktach.

 

Jak zarabiać na Instagramie 2022 - branża beauty

  3. Zdrowie i fitness

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej dbają o swoje zdrowie. Instagram jest idealnym miejscem nie tylko do inspiracji

, ale także do poszukiwania produktów zdrowotnych czy informacji o treningach. Ta nisza daje duże możliwości monetyzacji.

Jak zarabiać na Instagramie 2022 - zdrowie i fitness

 

4. Rodzicielstwo

Coraz więcej współczesnych rodziców pojawia się na Instagramie. Opierając się na danych Business Instagram – ponad 68% rodziców z pokolenia millenium korzysta z tel platformy co najmniej raz dziennie.  Mamy lubią się inspirować i podejmować działania na podstawie oglądanych treści.

 

5. Biznes i bogactwo

Zarabianie pieniędzy w sieci jest coraz bardziej popularne. Ludzie szukają wskazówek biznesowych, różnego rodzaju poradników czy tutoriali. Czasami potrzebują inspiracji która popchnie ich do działania lub po prostu chcą podążać podobną ścieżką jak przedsiębiorcy których obserwują.

 

 

 

 2. Jak zarabiać na Instagramie 2022 – Afiliacja

Linki afiliacyjne stały się bardzo popularnym sposobem zarabiania na Instagramie, a rozpoczęcie działań jest niezwykle proste. Przede wszystkim musisz zidentyfikować daną firmę z programem partnerskim z którym chciałbyś współpracować. Kolejny etap to rejestracja w danym systemie w którym będziesz mógł wygenerować swój unikalny, możliwy do śledzenia link afiliacyjny lub kod rabatowy.

Jeśli promujesz produkt na Instagramie i ktoś dokona zakupu z twojego linku, który umieścisz np. w bio – to otrzymasz prowizję od sprzedaży. Temat afiliacji rozwinąłem szerzej dokładnie w tym artykule, więc zachęcam Cię do przeczytania.

Jak zarabiać na instagramie 2022 - afiliacja

Powyżej umieściłem przykład w którym Influencer promuje dany model zegarka z użyciem kodu rabatowego.

 

3. Sprzedawaj produkty fizyczne

Jeśli jesteś przedsiębiorcą który rozwija sklep internetowy to Instagram będzie dobrym źródłem pozyskiwania ruchu na stronę twojego sklepu. Mając konto biznesowe możesz oznaczać swoje produkty w postach – ułatwiając przy tym twoim obserwującym zakup ulubionych produktów. Pamiętaj o regularnej komunikacji – w dobie Instagrama jest to bardzo ważne bo pozwoli Ci to zbudować lojalną i zaangażowaną społeczność. Ważny jest również wybór odpowiedniej kreacji czy selekcja najbardziej odpowiednich hashtagów.

Jeżeli rozważasz sklep internetowy z niskim wkładem początkowym – w tym miejscu przygotowałem artykuł dotyczący dropshippingu

Tutaj znajdziesz narzędzie które pozwoli Ci znaleźć najbardziej popularne hashtagi które możesz wykorzystać w swoich postach sprzedażowych:
Best – Hashtags

 

 

 

4. Produkty cyfrowe

Wielu Influencerów zarabia na sprzedaży e-booków lub innego rodzaju produktach cyfrowych.

Jakie produkty cyfrowe możesz sprzedawać na Instagramie? Poniżej wrzucam kilka pomysłów:

  • Ebooki (turoriale, poradniki, przepisy)
  • Planery, czasopisma, kalendarze do wydruku
  • Kurs video (poradniki, lekcje)
  • Audiobooki, muzyka

Jak widzisz jest kilka opcji do wyboru. W zależności od tego w jakiej niszy będziesz operować – dopasujesz produkt cyfrowy  do potrzeb twoich użytkowników. W początkowym etapie sprzedaży, rozsądnie będzie skupić się na jednym produkcie a w przyszłości skalować go poprzez sprzedaż produktów podobnych lub uzupełniających.

Wizualizacja i graficzna oprawa twojego produktu będzie miała duże znaczenie na Instagramie – bo na to zwracają uwagę użytkownicy. Bez tego nie możesz oczekiwać, że twoje produkty będą się sprzedawać. W tym celu możesz użyć takich narzędzi jak Canva gdzie będziesz mógł ulepszyć swoje zdjęcia czy filmy. 

Przykładowo, jeśli jesteś trenerem i działasz w branży fitness – możesz sprzedawać ebooki dotyczące diety, zdrowego odżywiania się i suplementacji. Tak jak robi to mój lubiony Trener TV Michał Kanclerz 🙂

 

Źródło: Instagram, mkanclerz_trener

5. Zarządzaj profilami innych firm

Prawie połowa firm na Instagramie nie ma dokładniej strategii marketingowej w mediach społecznościowych. Działają na zasadzie publikacji postów bez większego planowania.
Jeśli znasz się na marketingu w social mediach – jest to dla Ciebie dobra okazja, aby świadczyć usługi które będą sobie cenić inne firmy.

Gdy już dobrze zrozumiesz marketing na Instagramie, możesz zacząć budować silne portfolio i pokazywać się na swoim docelowym rynku. Jeśli jesteś nowicjuszem, możesz skontaktować się z lokalnymi firmami i organizacjami pozarządowymi i pomóc im z ich kontami na Instagramie. Następnie możesz przedstawić “case study” dotyczące tego, jak pomogłeś tym firmom w rozwoju dzięki swoim usługom.

Gdzie szukać zleceń?

  • useme.eu
  • oferia.pl
  • grupy na facebooku
  • fiverr
  • upwork

 

 

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.