Cyfrowy Bloger

Jak zarabiać na dropshippingu

Coraz więcej osób próbuje swoich sił w dropshippingu. Jest to dobry pierwszy krok w kierunku przedsiębiorczości, ponieważ możesz sprzedawać klientom towar bez posiadania stanu magazynowego. Poważnie podchodząc do tematu możesz zbudować trwałe, dodatkowe źródło dochodu na dłuższą metę. W tym artykule odpowiem na pytanie jak zarabiać na dropshippingu oraz przedstawię niezbędne kroki, dzięki którym dobrze się przygotujesz do tego biznesu.

 

 

Jak działa model dropshippingowy 

Dropshipping to model dystrybucji, który pozwala właścicielom sklepów e-commerce sprzedawać produkty bez konieczności ich magazynowania. W momencie zakupu, właściciel sklepu przekierowuje zamówienie do dostawcy zewnętrznego – który wysyła produkt do finalnego klienta. Klient płaci ustaloną przez Ciebie cenę detaliczną, natomiast Ty płacisz cenę hurtową u dostawcy Różnica jest profitem.

Model zarabiania na dropshippingu

 

 

Ty jesteś przede wszystkim odpowiedzialny za cały marketing swojej firmy. Oznacza to

, że musisz skonfigurować swój sklep internetowy, wgrać produkty wraz z unikalnymi opisami i tytułami, zaprojektować logo i kreacje do mediów społecznościowych i finalnie zacząć promować swój sklep, co w dobie dużej konkurencji nie jest oczywiście takie łatwe.

 

Czym się kierować wybierając produkty do sprzedaży w dropshippingu?

Dobrze znać rynek na który masz zamiar wejść

Tak na prawdę w sieci sprzedaje się wszystko. To co jest istotne, to aby nisza w której chcesz się specjalizować odpowiadała jednemu z twoich osobistych zainteresowań.

Jeśli masz pasję do określonego rodzaju produktu albo interesujesz się danym rynkiem, to będziesz mieć dodatkową siłę napędową w postaci entuzjazmu, motywacji i samozaparcia. Ponadto, będziesz cieszyć się tym co robisz a praca nad rozwojem sklepu i marketingiem będzie z pewnością dużo przyjemniejsza.

Analizuj marketplace

Bardzo dobrym miejscem do sprawdzenia gorących nisz czy też trendów sprzedażowych w e-commerce jest analiza dużych platform takich jak amazon czy allegro. Możesz tam filtrować produkty po bestsellerach – ewentualnie możesz skorzystać z zewnętrznego narzędzia takiego jak np. TradeWatch – który bieżąco monitoruje trendy w sprzedaży, uwzględniając takie uwarunkowania jak sezonowość.

Obserwuj media społecznościowe

Świetnym miejscem są również media społecznościowe – śledź jakie produkty cieszą się dużą popularnością na grupach na Facebooku, obserwuj o czym rozmawiają twoi znajomi czy rodzina, sprawdź, które posty sprzedażowe mają dużą liczbę aktywności w postaci polubień, komentarzy lub udostępnień.

Korzystaj z zewnętrznych narzędzi do analizy rynku

Możesz też sprawdzić trendy sprzedaży danych produktów, bazując na ilości fraz kluczowych wpisywanych w wyszukiwarkę. Tutaj pomoże Ci Google Trends – jest to w mojej opinii jedno z lepszych narzędzi dzięki któremu sprawdzisz zainteresowanie produktem w ujęciu czasowym.

Jak widzisz na przykładzie, jest znaczny wzrost zainteresowania hulajnogami elektrycznymi w okresie letnim – jest to informacja którą możesz wykorzystać. Wzrost zapotrzebowania na produkt i znaczny “pick” na wykresie, oznacza szeroką grupę odbiorców – do której możesz kierować ofertę. Na hulajnogach chętnie przemieszczają się zarówno dorośli jak i dzieci.

Mając sklep internetowy, warto wyciągać  informacje z Google Trends – możesz utwierdzić się w przekonaniu czy będą zapytania na produkty które oferujesz. Możesz też wykorzystać te informacje do stworzenia strategii płatnych działań reklamowych, tak aby w najgorętszym okresie uskutecznić działania promujące produkty na które jest w danym momencie największy popyt.

 

Narzędzie Google Trends

 

Raport Gemius za 2021 rok uwzględniający najbardziej chodliwe kategorie produktów.

Jak zarabiać na dropshippingu

Kategorie, które sprzedają się przez internet

 

Gdzie szukać dostawców dla twojego sklepu w dropshippingu

Tutaj do obrania mamy dwie ścieżki, jedna jest łatwiejsza i polega na skorzystaniu z darmowych systemów do obsługi hurtowni dropshipping. Druga jest oparta na samodzielnym działaniu i poszukiwaniu dostawców – jest to opcja z pewnością trudniejsza i wymagająca większej ilości pracy, jednak korzyści wynikające właśnie z tej drugiej opcji mogą być zdecydowanie większe.

O to lista popularnych gotowych narzędzi do integracji z twoim sklepem. Na tych platformach wgrasz ofertę do swojego sklepu za pomocą kilku kliknięć, ponieważ są tam gotowe integracje z hurtowniami. Platformy te posiadają gotową bazę plików XML – które na bieżąco aktualizują stany magazynowe u dostawców – dzięki temu rozwiązaniu produkty które oferujesz odzwierciedlają realny stan magazynowy u dostawcy.

Opcji jest więcej, możesz też w szybki sposób wgrać produkty swojego dostawcy na aukcjach allegro, narzucając swoją cenę. Niektórzy dostawcy sugerują jakie ceny powinieneś zaoferować w swoim sklepie.

  • Oberlo 
  • Droplo
  • Redcart
  • Baselinker
  • Shoper

 

jak zarabiać na dropshippingu – droplo

 

[i2pc show_title=”true” title=”Plusy i minusy gotowych rozwiązań” show_button=”false” pros_title=”Plusy” cons_title=”Minusy” ][i2pros]- Automatyzacja sprzedaży
– Szybkie integracja z dostawcami
– Możliwość szybkiego wystawiania aukcji na marketplace
– Bieżąca aktualizacja produktów, cen, stanów magazynowych
– Duży wybór hurtowni praktycznie z każdej kategorii
– Duży wybór wtyczek które pomagają w rozwijaniu sprzedaży[/i2pros][i2cons]- Konkurujesz z wieloma sklepami działającymi na takiej samej zasadzie
– Ciężko się przebić ze swoją ofertą
– Nakładając większą marże przegrywasz na starcie cenami.
– Pojawiające się błędy w integracji mogą rzutować na sprzedaż i opinie o sklepie
[/i2cons][/i2pc]

Gdzie szukać dostawców samodzielnie?

Niekoniecznie musisz szukać gotowych integracji i handlować wszystkim tym czym handlują inni. Druga opcja jest nieco trudniejsza, jednak profity które możesz osiągnąć są w mojej opinii większe, jeśli poszukasz samodzielnie.

Przede wszystkim, skontaktuj się z producentami produktów które chcesz sprzedawać. Możesz w tym celu wykorzystać fora biznesowe takie jak np. biznesoferty.pl i skontaktować się przedsiębiorcami bezpośrednio. Wiele firm szuka tam swojego rynku zbytu lub po prostu możliwości znalezienia partnera czy kontrahenta.
Codziennie są tam dodawane liczne ogłoszenia ukierunkowane na współpracę.

Jeśli taka współpraca dojdzie do skutku – możesz mieć większy wpływ na to co się dzieję z twoim sklepem, twój towar może się wyróżniać, możesz mieć własną kolekcje produktów której nie ma nikt w sieci – dzięki czemu zdobędziesz przewagę. Wielu producentów współpracuje tylko ze sklepami stacjonarnymi. Tutaj może być twoja szansa, aby znaleźć dobrą niszę, poszukać dostawcy i stworzyć swój unikalny sklep z produktami których nie będzie w ofercie konkurencji.

 

Jak promować swój sklep w dropshippingu

  • Allegro i inne marketplace

Jeśli chcesz szybciej wystartować ze sprzedażą, możesz wystawić aukcje na allegro. Licz się jednak z prowizjami które wahają się od kilku do nawet kilkunastu procent w zależności od kategorii produktów które sprzedajesz. Może być więc ciężej osiągnąć wyższą rentowność i na pewno warto przekalkulować sobie narzuconą marże, tak aby po uwzględnieniu wszystkich kosztów wyjść na swoje. Jeżeli korzystasz z automatycznych rozwiązań i integracji z hurtowniami – to wystawisz produkty masowo, nawet za pomocą kilku kliknięć. Tutaj idealnym narzędziem w tym celu będzie Baselinker który posiada integracje dwukierunkową m.in z allegro. Dzięki integracji skorzystasz z wielu udogodnień.

 

 

  • Facebook Ads

Facebook posiada ponad 2 miliardy użytkowników. W Polsce grupa docelowa do której możesz dotrzeć z reklamami wynosi ok 20 milionów czyli połowa populacji kraju. Ogromnym atutem tej platformy jest ilość gromadzonych danych – dzięki temu, możesz być bardzo precyzyjny kierując reklamy do odpowiednich odbiorców.

Reklamy możesz dokładnie skonfigurować – wybrać grupę docelową opartą na zainteresowaniach czy danych demograficznych, określić cel reklamowy jak i przeznaczony na kampanie budżet. Możesz wybrać format reklam i określić umiejscowienie w którym kreacje mają się pokazywać – Instagram, Messenger, WhatsApp czy Audience Network.

Mając sklep internetowy Facebook Ads to konieczność!

Facebook Ads

W Google również zrobisz płatne kampanie ukierunkowane na pozyskiwanie sprzedaży w witrynie. W sklepie internetowym sprawdzą się reklamy produktowe. Wykorzystywane są w tym celu informacje z katalogu produktów. Google wykorzystuje to podczas wpisywania fraz i zapytań przez użytkownika do reklam, aby produkty które pokazują się w reklamie były jak najbardziej trafne.
Więcej informacji o płatnych kampaniach znajdziesz tutaj

Google Ads

  • SEO – pozycjonowanie sklepu

Ten proces jest długotrwały, ale dzięki wysokim pozycjom w Google osiągniesz organiczny ruch na sklepie i sprzedaż bez wykorzystania płatnych źródeł. Google lubi treści, więc dobrym pomysłem może być założenie bloga w którym będziesz pisać o tematyce związanej z twoimi produktami – z pewnością pomoże Ci to podbić ranking sklepu.

Bazując na badaniu FitSmallBusiness – blogi są na 5 miejscu pod kątem pozyskiwania wiarygodnych źródeł informacji o produktach.

W tym artykule krok po kroku pokazałem jak takiego bloga założyć w celach monetyzacji, informacje jednak możesz wykorzystać również jako zaplecze pod twój sklep internetowy

 

Jak zarabiać na dropshippingu - blog

 

Prowadzenie bloga dla twojego biznesu e-commerce jest sposobem dotarcia do większej liczby odbiorców, pomaga budować aktywną społeczność i buduję role eksperta w branży. Ale co najważniejsze, dzięki blogu zwiększasz zdolność wyników SEO. Optymalizacja dla wyszukiwarek (SEO) to zestaw procesów, które optymalizują Twoje treści w celu zwiększenia ruchu organicznego lub „bezpłatnego”. Im lepiej usprawnisz swoje wpisy na blogu pod kątem SEO, tym wyżej Twoja witryna będzie wyświetlana na stronie wyników wyszukiwania.

  • Budowanie listy mailingowej

W ciągu pierwszych 15 sekund wizyty 55% odwiedzających witrynę opuszcza witrynę. Dlatego przechwytywanie adresów e-mail odwiedzających jest kluczowym krokiem w kierunku pozyskiwania konwersji. Aby jednak skutecznie zmienić odwiedzających w subskrybentów, musisz zastosować strategię marketingową, która ich do tego przyciągnie. W tym celu dobrym pomysłem będzie zaoferowanie rabatu w zamian za zostawienie maila. Kontakty będą wartościowe, ponieważ zawsze będziesz mógł im pokazać nową kolekcje swoich produktów lub poinformować ich o promocji.

Narzędzie dzięki któremu zbudujesz taką liste jest m.in GetResponse

Podsumowanie

Mam nadzieję, że ten poradnik pomógł Ci w odpowiedzi na nurtujące pytania. Teraz czas zaczynać swój biznes. Powodzenia!
Jeśli masz jakieś pytania zostaw komentarz a chętnie się do nich odniosę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://antibiotictabs.com/zithromax/index.html

Categories

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.