
Jak zarabiać na afiliacji?
Spośród wielu metod generowania dodatkowego zarobku w sieci, jedną z lubianych jest zarabianie na afiliacji. Wielu blogerów wybiera właśnie taką drogę monetyzacji swojego bloga. Dlaczego? Jest to po prostu wygodne – sam decydujesz jakie produkty chcesz promować, nie wiążesz się umowami, zarabiasz pasywnie. Ten kompletny przewodnik pokaże Ci jak zarabiać na afiliacji. Zapraszam do lektury
Czym jest marketing afiliacyjny?
Marketing afiliacyjny polega na zarabianiu prowizji poprzez promocje usługi lub produktu wykonanego przez innego sprzedawcę. Model zarabiania oparty jest otrzymywaniu wynagrodzenia za dostarczenie sprzedawcy określonego wyniku.
Zazwyczaj takim wynikiem jest sprzedaż, ale nie zawsze. Niektóre programy nagrodzą Cię za pozyskany kontakt, rejestracje użytkowników w danym serwisie czy nawet za samo kliknięcie w stronę internetową lub pobranie aplikacji.
Na przykład – serwis ceneo płaci swoim afiliantom kilkadziesiąt groszy za kliknięcie przekierowujące użytkownika do witryny sklepu internetowego. Jeśli więc prowadzisz bloga dotyczącego np recenzji danych produktów, możesz przekierować swoich odbiorców do linków partnerskich, za pośrednictwem których, użytkownik dokona zakupu a Ty zarobisz prowizję.
Wyobraźmy sobie sytuację, że pozyskujemy 1000 kliknięć w link w skali miesiąca. Przy najwyższej kategorii możesz zarobić dzięki takiej akcji nawet 800 zł miesięcznie – te liczby muszą być jeszcze większe, w przypadku gdy twój serwis ma bardzo dużą liczbę użytkowników.

kampanie dedykowane na ceneo
Czy marketing afiliacyjny jest opłacalny?
Oczywiście, że jest – patrząc na wzrost popularności możemy być pewni że branża marketingu partnerskiego idzie w kierunku wzrostowym.
Statista szacuję, że branża marketingu afiliacyjnego osiągnie 8,2 miliarda dolarów do 2022 roku, w porównaniu z 5,4 miliarda w roku 2017. Warto dodać, że jest to przedsięwzięcie biznesowe o znikomym koszcie na którym można dużo zyskać. Inwestujemy tutaj głównie czas, który ma każdy z nas. Jeśli zainwestujemy w rozbudowę strony internetowej – to następnie przychód z afiliacji możemy generować przez dłuższy okres czasu.
Przedsiębiorcy internetowi wybierają tę drogę jeszcze z kilku innych powodów:
Łatwy próg wejścia:
Pracujesz nad stroną, rozwijasz ją i dbasz o marketing, następnie zdobywasz ruch który monetyzujesz za pomocą afiliacji. Nie musisz martwić się o takie zadania jak tworzenie czy realizacja zamówień.
Niskie ryzyko:
Dołączenie do programów afiliacyjnych nie wiąże się z żadnymi kosztami. Możesz skorzystać z możliwości zarabiania pieniędzy dzięki marketingowi dla uznanego produktu lub usługi bez żadnych wstępnych inwestycji. Marketing afiliacyjny może również generować stosunkowo pasywny dochód poprzez prowizję – idealny scenariusz do zarabiania pieniędzy. Chociaż początkowo będziesz musiał zainwestować czas w tworzenie źródeł ruchu, Twoje linki partnerskie mogą nadal zapewniać stałą wypłatę. Wystarczy, że ruch będzie stale przybywać na bloga.
Ten biznes można szybko skalować
Skuteczne prowadzenie działań w afiliacji pozwala znacznie zwiększyć twoje zarobki bez konieczności zatrudniania dodatkowej pomocy. Skalujesz dzięki dodawaniu nowych treści/artykułów i linków partnerskich. Im więcej kliknięć w twoje linki
, tym większe prawdopodobieństwo że będziesz skalował swój biznes afiliacyjny.
Jak działa afiliacja?
Jak rozpocząć działania z marketingiem afiliacyjnym?
Z pewnością
, w pierwszej kolejności powinieneś posiadać platformę na której zaczniesz działania promocyjne. Trzeba zbudować swoją publiczność, możesz wykorzystać w tym celu media społecznościowe lub stworzyć bloga/serwis internetowy. W tym artykule opisałem cały proces założenia bloga na wordpressie – link
Każdy marketer afiliacyjny ma inne podejście i strategie działań. Pomysłów może być kilka:
- Możesz założyć niszową stronę tematyczną, gdzie będziesz oceniać produkty dla określonej grupy odbiorców. Przewodniki, recenzje, rankingi czy porównania. Metoda ta wymaga tworzenia regularnych treści i ich pozycjonowania.
- Treści cyfrowe. Twórcy treści cyfrowych to blogerzy, YouTuberzy lub osoby mające wpływ na media społecznościowe. Tworzą niszowe treści, które rezonują z grupą docelową. Celem jest organiczne wprowadzenie produktów niszowych, które spodobają się ich odbiorcom. Zwiększa to szanse, że kupią, a Ty zarobisz prowizję afiliacyjną.
- Warsztaty, kursy, wydarzenia. Jeśli jesteś trenerem czy edukatorem to możesz znaleźć oferty afiliacyjne nawiązujące do interesujących cię wydarzeń.
Polskie popularne sieci afiliacyjne
- Leadnetwork
- Ceneo
- Bluepartner
- Bankier.pl
- Netsalesmedia
- Money2money
- Allegro
- SalesMedia
- Novem
Zagraniczne:
Na jakie modele rozliczeń powinieneś zwrócić uwagę?
CPA – koszt za wykonanie akcji
Czasami określany również jako koszt pozyskania, model płatności, w którym reklamodawca płaci za każde kwalifikujące się działanie wykonane przez użytkownika końcowego w odpowiedzi na reklamę.
CPC – koszt za kliknięcie
Model płatności, w którym reklamodawca płaci za każde kliknięcie reklamy online.
CPL – koszt za leada (pozyskanie kontaktu)
Model płatności, w którym reklamodawca płaci za każdego nowego kwalifikującego się potencjalnego klienta. Oto kilka przykładów potencjalnych klientów: adresy e-mail, wypełnione ankiety i różne formularze online.
CPM – koszt za 1000 wyświetleń
Koszt za tysiąc (lub 1000) wyświetleń (lub odtworzeń). Może to oznaczać np kwotę pobieraną za 1000 wyświetleń banera.
CPO – koszt za zamówienie
Model płatności, w którym reklamodawca płaci za każde nowe kwalifikujące się zamówienie.
CPS – koszt sprzedaży
Całkowity koszt reklamy podzielony przez całkowitą liczbę sprzedaży uzyskanej w wyniku takiej inwestycji. Wynik działania matematycznego pomaga sprzedawcom określić koszt, jaki trzeba ponieść, aby każda sprzedaż była możliwa.
CR – współczynnik konwersji (odesetek odwiedzających, którzy wykonują działanie)
Odsetek odwiedzających, którzy wykonują żądane działanie (zakup, subskrypcja, wypełnienie formularza itd.).
Ile można zarobić na afiliacji?
Na pewno zastanawiałeś się nad tym ile można zarobić. Niestety nie ma uniwersalnej odpowiedzi. Są blogerzy którzy wyciągają po kilka lub nawet kilkanaście tysięcy złotych na miesiąc. Wszystko zależy od tego jaką mamy zbudowaną społeczność i czy potrafimy trafnie dobierać produkty do polecania.
Bazując na zagranicnych danych i badaniach:
Według PayScale średni roczny dochód pasywny z marketingu afiliacyjnego wynosi 51 217 USD. Dolne 10% marketerów afiliacyjnych zarabia 37 000 USD, a górne 10% zarabia 71 000 USD.